Bok tips

Under min vecka i underbara Kreta hann jag läsa en hel del.

Egoboost- Isabella Löwengrip





Mamma sa att jag var sjuk- Julie Gregory





Bägge böckerna var verkligen super och jag rekommenderar dom bägge två.
Isabella tar upp i sin bok hur det är att vara ung tjej i dagens hårda värld, ger tips hur man stärker sitt ego och berättar själv hur hon haft det i sitt unga liv.

Mamma sa att jag var sjuk är en sann berättelse som handlar om Julie som alltid är sjuk. Hennes mamma tar henne till doktorn alltid och får Julie att tro att hon är döende. En bok som berör då det visar sig att det handlar om barnmisshandel.

Två nya tips av mig nu när hösten börjar komma då man kryper upp i soffan med te, en filt och en bra bok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0