Härlig helg

Vilken mysig helg. Fredagen tillbringade jag tillsammans med min pojkvän, vi mös i soffan men bra film och ostbricka. Så klart blev det även en bag-in box Paradise med :) super gott. Vi la oss ganska i tid den kvällen för en gångs skull, brukar alltid bli så annars att vi sitter uppe sent om nätterna. Som tur var blev det inte så denna gången, för lördagen sen skulle vi tillbringa i Råå i Helsingborg. Vi var på barndop. Det var super mysigt och trevligt med nytt folk. Fick man träffa ännu mer av Andreas släkt, alltid lika nervöst första gången men som tur var gick det bra och dom var verkligen super snälla alla.
Synd bara att inte vädret var med oss, regnade i stort sett hela dagen, åskade även på förmiddagen och lite sen på kvällen. Lovar himlen var liksa svart som natten, faktiskt lite läskigt. Och när det inte var oväder så var det mörkt och dåsigt ute och kvavt som i en regnskog, det var så klibbigt och äckligt i luften att man inte ville gå ut. :/
Men iaf, hela lördagen var vi där och firade lilla Fredrika. jätte söt tjej. Väl hemma vid 19 tiden blev det direkt att gå ut med lilla vovven, stackare som suttit ensam hela dagen, men gud vad glad hon blev när vi väl var hemma :) Då känner man sig verkligen hemma när hon möter upp en i dörren och slickar en i ansiktet. Sen blev det inte mycket mer gjort den dagen, vi kröp upp i soffan i våra mjukiskläder och massa ljus. Med regnet utanför och härliga prgram på tv så kunde det inte bli en mycket mysigare lördag. 

Idag är det söndag och jag har jobbat. Andreas var snäll och skjusade mig till jobbet idag, för det var helt sjukt vad dte regnade. Det var verkligen som om himlen öppnade och släppte ut allt den hade. På jobbet var det söndags stämning, gästerna sov länge, tyst och ganska mörkt. Tur man hade Sofie där idag så man hade någon att prata med. Gästerna vakande väl alla vid 10 tiden och började ploppa in i matsalen då. Sen var det bara till att börja städa. Det märktes att gästerna hade varit borta på bröllop för som där såg ut på rummen. Lite små kul att se hur vuxna människor kan behandla hotell och så. Vissa rum såg ju inte kloka ut, men men bara för oss att städa och se glada ut. Slutade vid gasnka rimlig tid vid 13.00 idag. Himla skönt faktiskt. 
Sen var det att åka hem och fixa till sig lite, jag och Andreas var nämligen på en visning av en lägenhet idag :) Den var super fin och jag hoppas verkligen att vi får den. Ligger mitt i centrum så kan ju inte bli bättre. :)

Sitter nu i min soffa och dricker te och ska snart de dokumentären om Anna Nicole Smith, ska bli intressant. Känns tomt utan Andreas, som är hemma hos sig, jag jobbar tidigt imorogn och han jobbar sent :( ska verkligen bli skönt att få hit han till Ängelholm. Har iaf varit hos min häst nu på kvällen, lika mysigt som alltid, och han är bara för underbar. Snällare häst finns nog inte. Glad han är min. Har iaf duschat och hoppat i pyjamasen nu och väntar med spänning på dokumentären. Elsa ligger brevid mig och snarkar, gulle gris :) 

Hoppas ni får en mysig söndags kväll så hörs vi!

Kram E



Elsa sover gott i soffan


Min bara min :)


Rönnas Gordon


Min baby


Underbar!


   Äkta kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0